Wirtualny bank Sony

Sony uruchamia bank internetowy, który ma ambicje pozyskania około 600 tys. klientów w ciągu pięciu lat.

Korporacja Sony we współpracy z japońskim gigantem bankowym Sumitomo Mitsui oraz firmą J.P. Morgan uruchomiła wirtualny bank. Koncern planuje, że w 2004 roku będzie on miał 400 tys, a w 2006 roku - ponad 600 tys. klientów. Jest to już drugi w Japonii bank otwarty przez instytucję niefinansową. W maju br. podobne posunięcie wykonał właściciel sieci supermarketów - Ito-Yokado.

Sumitomo Mitsui zapewni klientom Sony Bank korzystanie z sieci swoich bankomatów, natomiast J.P. Morgan ma przygotować specjalne oprogramowanie umożliwiające klientom banku zarządzanie własnym kontem za pośrednictwem Internetu. Poza obsługą kont osobistych, bank będzie także oferował kredyty i inne usługi. W ciągu pierwszego roku funkcjonowania Sony Bank ma umożliwić zakładanie kont w walutach innych niż japońskie jeny. Do połowy roku 2002 bank ma również wyemitować własne karty kredytowe. Władze Sony obliczają, że ich bank będzie obsługiwał klientów, których łączne oszczędności będą warte około 10 mld USD.

Sony jest właścicielem 80% udziałów w nowym banku, Sumitomo Mitsui Banking Corporation objął 16% akcji, a J.P. Morgan - 4%.


Zobacz również