Wreszcie zaczynają powstawać ciekawe seriale i programy informacyjne w wirtualnej rzeczywistości

Seria The Daily 360, tworzona przez dziennikarzy The New York Times we współpracy z Samsungiem, pozwoli widzom być w centrum najważniejszych wydarzeń. Jako entuzjasta VR chętnie zobaczę takie materiały, uważam że to idealna forma dla tego rodzaju treści. Moją uwagę zwróciły też pierwsze seriale, choć ten polski jest akurat mało ciekawy.

Samsung Gear VR

Samsung Gear VR: aplikacje i wideo 360

Gogle Samsung Gear VR testowałem kilka miesięcy temu i zrobiły na mnie dobre pierwsze wrażenie. Po godzinie zabawy wiedziałem już, że na stałe rozstanę się z Cardboardem. Jakość obrazu była bardzo dobra. Na początku sprawdziłem głównie gry, dopiero w drugiej kolejności przyszedł czas na filmy: reportaże czy teledyski.

Samsung całkiem nieźle wyszedł na tym, że postanowił wypuścić na rynek swoje gogle VR nieco wcześniej niż większość konkurencji. I choć stworzone we współpracy z Oculus Rift urządzenie Gear VR używa telefonu jako wyświetlacza, to zapewnia lepszą jakość niż liczne mutacje Google Cardboard.

Samsung Gear VR Oculus Store

Samsung Gear VR Oculus Store

Koreańska firma nieustannie inwestuje też w treści VR. Najnowszy pomysł to realizowany wspólnie z „The New York Timesem” program informacyjny. Czy oglądanie newsów w formie filmów 360 stopni będzie przyszłością i wyprze „Wiadomości”, „Fakty” i „Wydarzenia”?

The New York Times: wideo 360 stopni

The Daily 360 będzie codziennie prezentować minimum jedno wideo VR. Może to być najważniejsze wydarzenie ostatnich 24 godzin, może to być jakaś ciekawostka. Oceniam to jako dobry pomysł, choć oczywiście czekam aż ruszą z produkcją pełną parą.

Tematyka ma być bardzo szeroka: od relacjonowania ostatnich dni kampanii wyborów prezydenckich w USA po imprezy związane z modą. Trochę to dziwne, bo to znaczy, że w niektóre dni trafią się materiały o czymś, co mnie kompletnie nie interesuje.

The Daily 360

The Daily 360

Samsung wyposażył dziennikarzy NYT w kamery Gear 360 i resztę niezbędnego do produkcji sprzętu, a The Daily 360 znajdzie się w sklepie z aplikacjami firmy. Materiały można jednak obejrzeć także na PC, w przeglądarce.

Hulu: nowe treści VR

Swój program informacyjny w wirtualnej rzeczywistości tworzy też platforma Hulu, która coraz więcej inwestuje we własne produkcje i próbuje konkurować z Netfliksem. Uważam, że przed nimi jeszcze bardzo daleka droga, żeby pokonać takiego giganta, ale z tych ich starań rodzą się takie ciekawe rzeczy jak choćby program newsowy w VR.

Hulu

Hulu

Po wyprodukowaniu i udostępnieniu swoim użytkownikom dziwnej komedii „Jean Claude Van Johnson”, w której znany z filmów akcji Jean Claude Van Damme gra przerysowaną wersję samego siebie (polecam tylko największym fanom aktora), Hulu opublikuje jeszcze w tym roku informacyjne „The Big Picture: News In Virtual Reality”. Platforma planuje też program komediowy w VR.

„Invisible” dla Samsung Gear VR

Coraz popularniejsze stają się także seriale tworzone z myślą o VR. W Polsce mieliśmy już „Parę nie do pary” realizowaną przez TVN (której nie polecam), Samsung wspiera zaś dużo ciekawszy moim zdaniem projekt „Invisible”.

Samsung Gear VR

Samsung Gear VR

Do produkcji zaangażowano Douga Limana, reżysera świetnego „Na skraju jutra” i nieco mniej moim zdaniem udanej, ale na pewno widowiskowej „Tożsamości Bourne’a”.

„Invisible” składa się z pięciu odcinków i pozwala śledzić losy pewnej bogatej rodziny, która skrywa pewien sekret. Epizody mają mniej niż 10 minut i tak, tytuł mówi bardzo wiele o fabule. W grę wchodzą supermoce. A wszystko to z lekkim lokowaniem marki Lexus, która jest sponsorem serialu. Takie reklamy nie tylko mi nie przeszkadzają, ale wręcz je lubię.


Zobacz również