Wspólnota Flasha

Macromedia przygotowała dwa nowe serwisy internetowe dla użytkowników zainteresowanych technologią Flash.

Macromedia poinformowała o uruchomieniu dwóch projektów dla internautów zainteresowanych technologią Flash: Macromedia Exchange for Flash i Top 10 Usability Tips. Witryna Macromedia Exchange for Flash umożliwi internautom wymianę wszelkich rozszerzeń i dodatków stworzonych z wykorzystaniem programu Flash. Witrynę opracowano z myślą o webmasterach i projektantach prezentacji multimedialnych. Korzystanie z Macromedia Exchange for Flash jest bezpłatne. Należy jedynie zarejestrować się pod adresem exchange.macromedia.com i pobrać aplikację Macromedia Extension Manager. Umożliwi ona zainstalowanie nowych dodatków oraz zarządzanie rozszerzeniami wewnątrz programów Macromedia Flash 5 i Macromedia Dreamweaver.

Przygotowano również forum, na którym można przedstawiać opinie na temat programów, oceniać nie tylko istniejące rozszerzenia, ale także propozycje nowych. Obecnie dostępne są tam biblioteki przycisków, próbki skryptów stworzonych z wykorzystaniem języka ActionScript oraz elementy przygotowane dzięki technologii Smart Clips, służące do modyfikowania interfejsu. Baza zawiera ogółem 270 dodatków.

Kevin Lynch, prezes firmy Macromedia, stwierdził: "Wokół naszych produktów powstała unikatowa wspólnota użytkowników z całego świata. Jest ich ok. 500 tys. Dotychczas działali oni rozproszeni na 45 lokalnych serwisach sieciowych. Teraz ta witryna internetowa stanie się najlepszym miejscem do wymiany doświadczeń, poglądów i pochwalenia się własnymi osiągnięciami w zakresie tej technologii". Według ostatniego badania NPD Online Research, należącego do Media Metrix, na 96% komputerów jest zainstalowany Macromedia Flash Player. Tym samym zyskał on miano najpopularniejszego dodatku internetowego.

Pod adresem www.macromedia.com/go/usability rozpocznie działanie serwis: Top 10 Usability Tips. Znajdą się tam wskazówki (tipsy), jak najlepiej wykorzystać programy, i różne nie w pełni udokumentowane funkcje. Pojawią się również informacje na temat przygotowywania interesujących prezentacji i porady, czego unikać, aby nie zniechęcić lub nie znudzić oglądających.

Więcej informacji:

www.macromedia.com


Zobacz również