Wspólny cel - TV w komórkach

Telekomy i firmy medialne chcą, by w przyszłym roku wybrani klienci mogli uczestniczyć w testach telewizji mobilnej w nowej technologii DVB-H. Zainteresowanych nową technologią jest kilkadziesiąt firm, w tym także tuzy branży medialnej: TVN, Cyfrowy Polsat, Eurozet czy Agora.

Projekt wymaga jednak gigantycznych inwestycji. Jak podaje Puls Biznesu, koszt budowy infrastruktury potrzebnej do dystrybucji jednego kanału telewizyjnego na terenie całego kraju to kilka milionów euro. Do tego dochodzą koszty np. produkcji programów czy marketingu, dopłaty do terminali pozwalających na odbiór telewizji.

Stąd pomysł Polskiej Telefonii Cyfrowej, by wszystkie zainteresowane firmy stworzyły konsorcjum i wybudowały współną infrastrukturę. Na razie pomysł poparli inni operatorzy telefonii komórkowej, operatorzy infrastruktury, tacy jak TP Emitel czy INFO-TV-FM, a także dostawcy sprzętu.


Zobacz również