Wszystkie gry są nudne...

Jak donosi Reuters, przedstawiciele firm z branży rozrywki elektronicznej spotkali się na warsztatach "Is my game fun?". W ich trakcie szukano odpowiedzi na pytanie, jak należy robić gry, aby były one przyjemne i wesołe, tj. oferowały prawdziwą zabawę zamiast nudzić.

Zdaniem niektórych, minęły już czasy łatwych i przynoszących prawdziwe odprężenie gier. Obecnie powstające tytuły wydają się być nudne i skomplikowane. Nintendo twierdzi wręcz, że poziom prezentowany przez aktualne produkcje ogranicza zyski firm walczących na rynku elektronicznej rozrywki.

Ron Gilbert, niezależny twórca gier, mówi wprost, że trudno jest oczekiwać od użytkownika, by po całym dniu pracy akceptował frustrację spowodowaną przez zbyt skomplikowaną rozgrywkę.

Zdaniem przewodniczącego Nintendo, Satoru Iwata, firmy powinny zainteresować się nie tylko tymi użytkownikami, którzy grają, lecz również tymi, którzy na granie nie mają ochoty. Oczywiście, chęć dogodzenia wszystkim doprowadzi do dalszej fragmentacji rynku i podniesienia kosztów produkcji, efektywnie jednak może spowodować wzrost obrotów i zysków - postuluje Iwata.


Zobacz również