Wybory parlamentarne 2015: Facebook zadba o frekwencję

Facebookowi postanowił włączyć się w działania mające na celu zapewnienie jak największej frekwencji w wyborach parlamentarnych w Polsce, które odbędą się 25 października.

25 października odbędą się wybory do Sejmu i Senatu. Jakub Turowski z Facebook Polska poinformował, że najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie zamierza włączyć się w to szalenie ważne dla nas wydarzenie. Nie ma tutaj jednak mowy o popieraniu którejś z walczących o głosy polskich obywateli opcji, lecz o próbie dostarczenia narzędzia, które pozytywnie wpłynie na frekwencję. Ta zaś bowiem na tle starszych demokracji, delikatnie mówiąc, nie wypada zbyt dobrze.

Narzędziem tym jest przycisk "Jestem wyborcą", który zostanie udostępniony na czas niedzielnych wyborów i który sprawdził się już ponoć podczas wyborów do Parlamentu Europejskiego. Chodzi o to, aby poprzez wpis danego użytkownika z dumą deklarującego, że skorzystał z przysługującego mu prawa do głosowania zachęcić innych, tych mniej zdecydowanych, do wyjścia z domu i oddania głosu.

Na koniec warto dodać, że obecnie z Facebooka korzysta miesięcznie ponad 13 milionów aktywnych polskich użytkowników.


Zobacz również