Wystartował Connect – internetowy sklep muzyczny Sony

Pojawił się mocny konkurent dla iTunes Music Store. Mowa tu o właśnie uruchomionym internetowym sklepie muzycznym Sony – Connect. Pojedynczy utwór kosztuje w nim 99 centów, podczas gdy za cały album zapłacimy w granicach 10 USD. W zasobach Connecta znajduje się obecnie 500 tysięcy nagrań.

Zasoby Connecta pochodzą zarówno z największych wytwórni muzycznych z tzw. 'Wielkiej Piątki', a także z tych mniejszych i niezależnych. Rzeczywiście, jest w czym wybierać, jednak Sony nadal pozostaje w tyle za liderem rynku - iTunes Music Store, który obecnie dysponuje 700 tysiącami plików w swoim sklepie.

Oferta cenowa jest porównywalna z większością dostępnych na rynku internetowych sklepów muzycznych. Pojedynczy utwór kosztuje 99 centów, podczas gdy za cały album zapłacimy w granicach 10 USD. Pobierane pliki możemy bez ograniczenia odtwarzać na maksymalnie 3 komputerach zarejestrowanych w serwisie Connect. Standardem wydaje się już w tym wypadku możliwość przeniesienia zakupionych nagrań na nośnik CD. Konkretną listę utworów możemy przeznaczyć do zapisania na CD do 10 razy – 5 razy w formacie Audio-CD i 5 razy w formacie ATRAC3. Jest to autorski standard kodowania plików muzycznych Sony, charakteryzujący się bitratem 132 kbps.

Pliki są zabezpieczone własnym systemem DRM – OpenMG (Open Magic Gate). Aby pobierać ze sklepu muzykę, użytkownik musi zainstalować udostępnianą przez Sony aplikację o nazwie SonicStage. Zastosowanie formatu ATRAC3 zawęża możliwości kopiowania plików muzycznych na przenośne odtwarzacze jedynie do produktów Sony – odtwarzaczy typu MiniDisc. W tej kwestii nie ma ograniczenia co do ilości dokonanych kopii.

Oczywiście, internetowy sklep muzyczny Sony Connect dostępny jest jak na razie jedynie dla mieszkańców USA oraz Kanady. Wejście na rynek europejski przewidziano już na czerwiec.

Więcej informacji: http://www.connect.com


Zobacz również