Xbox 2 - przepotężna maszyna dla nowych gier

Z Microsoftu wyciekła najnowsza specyfikacja przyszłej konsoli Xbox 2, która ma się pojawić na rynku w 2005 lub 2006 roku. Wynika z niej, że Xbox 2 będzie maszyną o mocy obliczeniowej rzucającej na kolana.

Dokument przeznaczony był pierwotnie dla producentów gier, zawiera informacje o kluczowych elementach konstrukcji konsoli. Microsoft podkreśla, że część wyposażenia nie została jeszcze finalnie wyspecyfikowana. Xbox 2 występuje pod kodową nazwą Xenon. Ma być zasilany przez 3-rdzeniowy procesor IBM Power PC taktowany z częstotliwością 3,5 GHz lub wyższą. Za reprodukcję grafiki odpowiadał będzie procesor ATI pracujący z zegarem 500 MHz lub wyższym. 256 MB pamięci RAM. System operacyjny ma bazować na Windows NT, a funkcje graficzne rozszerzy Direct3D w wersji 9.0.

Architektura nowej konsoli jest całkowicie odmienna od jej pierwszej wersji. Ciekawostką jest to, iż Microsoft twierdzi, że urządzenie to będzie kompatybilne z poprzednikiem. Ma to umożliwić ogromna moc obliczeniowa pozwalająca na emulację Xboxa.

6 wątków jednocześnie

Procesor Xboxa 2 ma pozwalać na obróbkę aż 6 wątków jednocześnie. Trzy niezależne rdzenie w jednym procesorze dadzą moc obliczeniową na poziomie 21 mld instrukcji na sekundę. Nowości ma być znacznie więcej. Część z nich dotyczy zaszycia funkcji bezpieczeństwa, które będą sprzętowo realizowane przez procesor. Mają one zapobiegać piractwu i np. niepowołanemu dostępowi do zasobów konsoli. Każdy z trzech rdzeni posiada 32 KB pamięci podręcznej dla instrukcji L1, 32 KB pamięci podręcznej dla danych. Dla wszystkich rdzeni przewidziano wspólną pamięć L2 o pojemności 1 MB. Odczyt danych z pamięci L2 odbywa się bezpośrednio z procesora graficznego, co pozwala na jednoczesne czerpanie przez jednostkę graficzną danych z pamięci podręcznej L2 i pamięci głównej.

Więcej informacji:

http://www.xbitlabs.com/news/mmedia/display/20040627030133.html


Zobacz również