Xbox drugi w Europie

Microsoft opublikował nowe dane dotyczące sprzedaży konsoli Xbox, według których produkt giganta z Redmond pozostaje drugą pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy konsolą na rynku europejskim.

Do końca grudnia 2003 roku, Microsoft sprzedał ponad 3,7 miliona sztuk Xboxa w Europie, wyprzedzając swojego najgroźniejszego rywala – Nintendo, który w tym samym okresie sprzedał około trzech milionów konsoli GameCube. Obie konsole pozostają jednak wciąż daleko w tyle za liderem na rynku – PS2, której w Europie sprzedano ponad 20 milionów sztuk.

Xbox wyprzedza GameCuba w Europie o 800 tys. egzemplarzy, a w USA o około 700 tys. Konsola Nintendo zdecydowanie jednak prowadzi na rynkach dalekowschodnich, dzięki czemu w skali światowej wyprzedza nieco swego amerykańskiego konkurenta.

Microsoft twierdzi również, że w porównaniu do innych konsoli na rynku, Xbox ma niezwykle wysoki współczynnik "software attach rate", który pokazuje ile gier przeznaczonych na tę platformę przypada na jedną sprzedaną konsolę. W ciągu dwóch lat od wprowadzenia Xboxa na rynek, współczynnik "software attach rate" osiągnął poziom 5,2, co wcześniej nie udało się żadnej innej platformie. Podane wyniki nie uwzględniają jednak faktu, że wiele z gier dostępnych na Xboxa, było dostępnych za darmo w różnego rodzaju promocjach, a ceny niemal wszystkich oferowanych, na tę konsolę gier były wielokrotnie redukowane.

Ponadto Microsoft chwali się również, że z uruchomianej w ubiegłym roku w Europie usługi Xbox Live (dostępna aktualnie w czternastu krajach europejskich) korzysta regularnie 100 tys. użytkowników (na świecie ponad 750 tys. osób). Tak dobre wyniki Xbox znowu zawdzięcza promocjom, dzięki którym gracze kupujący tytuły wykorzystujące usługę Xbox Live, otrzymywali darmowy dostęp do niej na jakiś czas. Bardzo możliwe więc, że kiedy skończą się okresy promocyjne, liczba graczy korzystających z Xbox Live spadnie.


Zobacz również