Zakupy online zbyt powolne

Firma Zona Research opublikowała raport, z którego wynika, że prawie połowa klientów sklepów internetowych rezygnuje z zakupów w trakcie ich dokonywania.

Raport firmy Zona Research stwierdza, że ok. 50% transakcji w sklepach internetowych jest przerywane przez użytkowników przed sfinalizowaniem. Najczęstszym tego powodem jest zbyt powolne działanie sieci. Tak duży odsetek nie dokończonych transakcji zmniejsza dochody sklepów internetowych na całym świecie o ok. 25 mld USD rocznie.

Według raportu The Need for Speed II problem ten dotyczy nie tylko internautów korzystających z połączeń modemowych. Także użytkownicy dysponujący szybszym i stałym dostępem do Sieci często narzekają na prędkość połączenia z witrynami sklepów. Zona Research, opierając się na badaniach przeprowadzonych przez inną firmę badawczą - Keynote Systems - twierdzi, że sytuacja taka ma dwie przyczyny. Pierwszą z nich jest zbyt duże nasycenie serwisów internetowych grafiką i animacjami. Drugim powodem jest nie najlepsza wydajność serwerów obsługujących sklepy internetowe. Raport stwierdza, że zwiększenie szybkości działania serwerów e-sklepów pozwoliłoby ich właścicielom na zarobienie dodatkowych 4 mld USD rocznie.

Przyglądając się wynikom raportu, można wysnuć wniosek, że perspektywy dla handlu internetowego wcale nie muszą być tak złe, jak wynika z ostatnich badań. Wystarczy, by właściciele sklepów w sieci przestali tworzyć witryny mieniące się kolorową grafiką. Zamiast tego należałoby zwrócić większą uwagę na prostotę i intuicyjność obsługi sklepów.


Zobacz również