Zapomnij o Media Metrix i Nielsen NetRatings

W badaniach popularności ośrodków sieciowych organizowanych przez ComScore weźmie udział aż 1,4 mln internautów.

Firma ComScore rozpoczyna nowy panel badań dotyczących Internetu. Prowadzone przez tę firmę analizy będą stanowić dużą konkurencję dla badań realizowanych przez Media Metrix, Nielsen NetRatings czy PC Data. Badania prowadzone przez ComScore obejmą bowiem aż 1,4 mln użytkowników Internetu. Liczba osób uczestniczących w panelu jest ponad 11 razy większa od liczby internautów, którzy biorą udział w podobnych przedsięwzięciach firmowanych przez konkurencję. Dla porównania - PC Data bada przyzwyczajenia 120 tys. internautów, natomiast panele Nielsen NetRatings i Media Metrix obejmują odpowiednio: 65 tys. i 55 tys. osób. Dzięki tak dużej próbce badanych ComScore będzie mógł przeprowadzać analizy dotyczące witryn odwiedzanych przez mniej niż 200 tys. osób miesięcznie.

Firma zamierza oferować nowe usługi, takie jak monitorowanie zakupów online konkretnych towarów (konkurencja umożliwia tylko "śledzenie" adresów URL stron oglądanych przez osoby biorące udział w panelu), a także udostępniać informacje o nawykach konsumentów skonfrontowane z danymi demograficznymi.

ComScore wprowadza też inny sposób wynagradzania internautów, którzy zgodzili się uczestniczyć w panelu. Przedsiębiorstwo udostępnia im technologię, umożliwiającą szybsze pobieranie witryn internetowych. Konkurencyjne firmy prowadzące badania płacą natomiast użytkownikom 40-100 USD rocznie, organizują też dla nich różnego rodzaju konkursy.

Większa próbka badanych nie oznacza lepszej reprezentacji populacji internautów, tym bardziej że technologia oferowana w zamian za udział w panelu może mieć wpływ na przyzwyczajenia internautów. Warto także porównać sposób, w jaki poszczególne firmy dobierały użytkowników uczestniczących w panelu. Media Metrix i Nielsen NetRatings - losowo, PCData - losowo, a także dzięki reklamom, na które odpowiedzieli zainteresowani internauci. ComScore umieścił natomiast w Internecie banery reklamowe, werbował też użytkowników we współpracy z firmami partnerskimi, zajmującymi się m.in. ankietowaniem.


Zobacz również