Zaprogramuj kartę ATI

ATI udostępniło darmowe narzędzie RenderMonkey Toolsuite, które pozwala w stosunkowo prosty sposób samodzielnie korzystać z dobrodziejstw oferowanych przez funkcje programowalnych wierzchołków i pikseli zaszyte w procesorach graficznych Radeon.

ATI udostępniło darmowe narzędzie RenderMonkey Toolsuite, które pozwala w stosunkowo prosty sposób samodzielnie korzystać z dobrodziejstw oferowanych przez funkcje programowalnych wierzchołków i pikseli zaszyte w procesorach graficznych Radeon.

Aplikacja ma przyjazny w obsłudze interfejs, a co najważniejsze pozwala programistom na przejrzenie efektów wprowadzonych zmian w zaprogramowanych wierzchołkach i pikselach, bez konieczności użycia kompilatora.

RenderMonkey składa się z edytora Vertex i Pixel shaderów, funkcji kolorowania składni (syntax colouring) oraz wspiera kompilator cieniowania Microsoftu obsługując modele cieniowania DirectX 8. W przyszłości ATI uzupełni edytor o obsługę DirectX 9 i cieniowania OpenGL. Dostępne są przykładowe obrazy robocze pokazujące możliwości takich funkcji jak: mapowanie wybojów, efekty terenu, efekty nazwane jako Non Photorealistic, proste efekty oświetlenia oraz efekty - ognia, chmur oraz powierzchni wody.

Dane zachowywane są w bazie Open XML Shader. Wymagania systemowe to: Windows 2000 (SP2) lub Win XP, DirectX 8.1 lub wyższy, karta graficzna zgodna minimum z DirectX 8.1, 128 MB pamięci RAM oraz 100 MB przestrzeni na dysku.

Program i dokumentację można pobrać pod następującym adresem:

http://www.ati.com/developer/sdk/radeonSDK/html/Tools/RenderMonkey.html


Zobacz również