Zlikwidować przepaść

Bill Clinton w bezpośrednim wystąpieniu do przedstawicieli przemysłu elektronicznego wypowiedział się za likwidacją "cyfrowej przepaści" coraz wyraźniej rysującej się w społeczeństwie amerykańskim.

Na konferencji Comdex Spring 2000 prezydent USA w bezpośrednim wystąpieniu do przedstawicieli przemysłu elektronicznego opowiedział się za koniecznością likwidacji "cyfrowej przepaści" coraz wyraźniej rysującej się w społeczeństwie amerykańskim. Przemówienie Billa Clintona jest częścią jego kampanii na rzecz zapewnienia sprzętu komputerowego i dostępu do Internetu szkołom i rodzinom o niskich dochodach. Prezydent ma zamiar uzyskać poparcie dla projektu wśród przedstawicieli przemysłu elektronicznego i członków Kongresu, aby uruchomić potrzebne fundusze. Jak podaje Biały Dom, ponad 400 firm i organizacji zgodziło się poprzeć program Clintona. Przekonanie uczestników Comdexu może być jednak trudniejsze, jako że wielu z nich ma zastrzeżenia co do idei projektu.

"Nie sądzę, żeby rząd był tym naprawdę zainteresowany" - mówi Randy Gibson z Basis International. "Rząd nie musi na siłę udostępniać darmowego Internetu w czasie, gdy każdy naprawdę zainteresowany może go dostać sam. Nie istnieje problem bogatych blokujących biednym dostęp do technologii i rząd nie powinien opodatkowywać firm na poczet programu, który i tak wiele ludziom nie pomoże". Paul Stevens z uniwersytetu w Chicago uważa, że rząd powinien raczej zwrócić większą uwagę na ochronę prywatności użytkowników Internetu. "Jest to obecnie kluczowa sprawa. Coraz więcej ludzi znajduje się w sieci, a nie zawsze jasne jest, ile informacji o sobie w sposób nieświadomy przekazują i jak informacje te są wykorzystywane" - powiedział P. Stevens.

Bill Clinton odwiedził także we wtorek siedzibę Compaqa, aby wyrazić wyrazy uznania za współpracę firmy z organizacją non-profit Tech Corps, zajmującą się wykorzystywaniem nowych technologii dla edukacji. Compaq przekazał Tech Corps pół miliona dolarów i opracował program internetowej pomocy technicznej dla szkół.


Zobacz również