iPhone 6 sprzedaje się trzy razy lepiej niż iPhone 6 Plus

Apple iPhone 6 Plus, czyli pierwszy phablet firmy Apple, sprzedaje się znacznie słabiej niż jego mniejszy brat, model iPhone 6.

Apple po jednoczesnym wprowadzeniu na rynek dwóch nowych iPhone'ów - modeli iPhone 5S i iPhone 5C - niestety nie chciało podać danych na temat wyników sprzedaży każdego z nich osobno. Z czasem okazało się, że iPhone 5C (czyli bardziej kolorowa i plastikowa wersja iPhone 5) nie przypadł do gustu konsumentom tak jak tego oczekiwała amerykańska firma.

Podobną sytuację mamy w przypadku modeli iPhone 6 i iPhone 6 Plus. Nieoficjalne dane na temat ich sprzedaży zamieszczone zostały jednak w opublikowanym właśnie raporcie Consumer Intelligence Research Partners. Wynika z nich, że:

Zobacz również:

- na rynku Stanów Zjednoczonych po 30 dniach od premiery 68% sprzedanych iPhone'ów to iPhone'y 6

- iPhone 6 Plus uzyskał wynik 23%

- pozostałe 9% podzieliły pomiędzy siebie modele iPhone 5S i iPhone 5C

Co mogło spowodować takie różnice?

O ile tak duża różnica w sprzedaży modeli iPhone 5S i iPhone 5C była łatwa do wytłumaczenia (konsumenci nie dali się nabrać), o tyle w przypadku najnowszych iPhone'ów sprawa jest bardziej złożona:

- wielu fanboy'ów Apple uważa, że ekran jakim dysponuje iPhone 6 Plus jest po prostu za duży

- Apple musiało borykać się z problemami przy produkcji iPhone 6 Plus, co spowodowało, że zapasy tego urządzenia nie były wystarczające w dniu premiery

- iPhone 6 Plus to bohater rozdmuchanej afery o nazwie bendgate


Zobacz również