iPhone stracił pozycję lidera w Chinach. Apple ma problem

Po raz pierwszy od pięciu lat Apple iPhone nie był najlepiej sprzedającym się smartfonem na rynku chińskim.

Koniec dominacji iPhone'a w Chinach

Przez pięć kolejnych lat Apple mogło świętować wspaniałe wyniki sprzedaży w Chinach. Kolejne generacje iPhone'a nie oddawały pozycji lidera. To już niestety dla amerykańskiej firmy historia...

iPhone traci pozycję lidera

Zgodnie z danymi zaprezentowanymi przez firmę Counterpoint Research w 2016 roku iPhone (konkretnie model iPhone 6s) nie był najchętniej wybieranym przez chińskich konsumentów smartfonem oddając pole modelowi Oppo R9. Co więcej, różnica pomiędzy nimi jest ogromna: iPhone 6s sprzedał się w liczbie 12 milionów sztuk, zaś Oppo R9 w liczbie 17 milionów sztuk (4% rynku).

Zobacz również:

Apple ma poważny problem. Przynajmniej w Chinach

Apple ma poważny problem, przynajmniej jeżeli chodzi o Chiny. Spadek iPhone'a z pozycji lidera to bowiem jedynie znak znacznie gorszego zjawiska: amerykańska firma zanotowała w 2016 roku aż 21-procentowy spadek sprzedaży. Dla porównania Oppo może się cieszyć z 78-procentowego wzrostu.

Dlaczego tak się dzieje?

Zdaniem Neila Shaha, analityka Counterpoint wpływ na sprzedaż iPhone'a 6s miał fakt, że pozbawiony on jest cech najbardziej pożądanych przez chińskich konsumentów, czyli wyświetlacza OLED, funkcji szybkiego ładowania, pojemnego akumulatora i podwójnego aparatu.


Zobacz również