GoClever Navigator 5010FMBT/CAM

Zalety:

  • Dobra jakość wykonania
  • Funkcje multimedialne
  • Dobra mapa w zestawie
  • Dołączona kamera cofania
  • Akceptowalna cena

Wady:

  • W trudniejszych warunkach gubi sygnał GPS

Test nawigacji satelitarnej GPS43Vbt nieznanej nam wcześniej marki Blow wykazał, że i mało znane urządzenie może wykazywać się dobrymi właściwościami eksploatacyjnymi.

Nawigację wyposażono w ekran o przekątnej 5 cali. Teoretycznie różnica w stosunku do standardowych 4,3 cala jest niewielka, ale w praktyce odczuwalna. Ekran pięciocalowy daje wyższy komfort korzystania z urządzenia – łatwiej wybierać znaki na klawiaturze ekranowej, mapy są większe, wygodniej ogląda się filmy i przegląda zdjęcia. Jakość ekranu w opisywanym urządzeniu jest bardzo dobra – obraz jest ostry, kontrast wysoki, kolory dość naturalne, a jasność wystarczy do komfortowej jazdy w niemal każdych warunkach.

GoClever Navigator 5010FMBT/CAM podoba się także ze względu na bardzo udaną stylistykę i wysoką jakość wykonania. Opisywaną nawigację wyposażono w uchwyt do montowania na szybie. Pewnie trzyma urządzenie podczas jazdy i zapewnia rozsądny zakres regulacji. Uchwyt wyposażono także w wejście do podpięcia zasilania co bardzo ułatwia korzystanie z urządzenia.

GoClever może odtwarzać filmy i muzykę, pozwala na przeglądanie zdjęć. Wyposażono go w nadajnik FM. Z urządzeniami zewnętrznymi może łączyć się za pomocą Bluetooth zaś dane mogą być dostarczane na kartach SD. Najciekawszym elementem jego wyposażenia jest kamer cofania pracująca na łączu radiowym. Taki dodatek robi wrażenie. W urządzeniu dostarczonym do testów zainstalowano mapy Mireo viaGPS 3.0 Black Edition.

Interfejs wprowadzania danych wymaga chwili przyzwyczajenia ale jest dobry. Oprawa graficzna map bardziej przypomina MapaMap niż AutoMapę co oznacza, że stoi na przeciętnym poziomie. Podczas wytyczania zadanych tras udało się uniknąć większych wpadek. Ogólnie z mapą tą da się dojechać do celu choć brak jej wyjątkowej precyzji czy ogromnej liczby adresów.

Odnajdowanie sygnału GPS i ustalanie aktualnej pozycji na mapie trwało 20 sekund. Czas potrzebny na uruchomienie urządzenia to 14 sekund. System działa sprawnie i płynnie.

Podczas jazdy GoClever dobrze utrzymywał sygnał.

Dołączona kamera cofania spełnia swoją funkcję choć tak naprawdę bardziej jest ciekawostką niż dodatkiem godnym większej uwagi. Poza tym należy pamiętać, że jej montaż może być kłopotliwy – nie w każdym samochodzie znajdzie się odpowiednie miejsce, a samo urządzenie należy podłączyć do przewodów zasilania przeznaczonych dla tylnego światła cofania.


Zobacz również
Test Ryzen 7 1800X - sensowna i tania alternatywa dla Intela
Test Nintendo Switch: nowa, intuicyjna, modularna konsola i jej rozczarowujący zestaw gier