Lark FreeBird 35.7 MapaMap Easy

Zalety:

  • GPS/Lark FreeBird 35.7 MapaMap Easy/Lark FreeBird 35.7 MapaMap Easy.xml

Wady:

  • GPS/Lark FreeBird 35.7 MapaMap Easy/Lark FreeBird 35.7 MapaMap Easy.xml

Za jaką kwotę można dziś nabyć nawigację GPS ? Okazuje się, że jeśli sięgniemy po małego Larka 35.7 z mapą MapaMap Easy, można stać się posiadaczem GPSa już za znacznie mniej niż 200 zł.

Lark FreeBird 35.7 z mapą MapaMap Easy to GPS dla minimalistów. Bardzo niska cena, mały ekran (przekątna 3,5 cala) i mapy z dokładnymi adresami tylko w większych miastach to jego podstawowe cechy. Ekran ma proporcje 4:3 i rozdzielczość 320 x 200 punktów. Wystarcza to do wyświetlania informacji mapy o ile tylko nie będzie on zbyt mocno oddalony od oczu kierowcy. Jasność ekranu i jakość obrazu są wystarczające. Mała rozdzielczość nie sprzyja ostrości , ale i tutaj nie można szczególnie narzekać. Ekran jest czuły i zapewnia znośne sterowanie funkcjami.

Jakość wykonania urządzenia także nie jest zła. Gorzej z ergonomią – gniazdo USB do podłączenia ładowania umieszczono z lewej strony obudowy. Uchwyt do mocowania na szybie trzyma pewnie i zapewnie dobry zakres regulacji, ale jest nieco za krótki.

Lark wykorzystuje procesor Samsung S3C2412. Wbudowana pamięć RAM ma pojemność 64 MB. W zupełności wystarczają one do obsługi urządzenia i jego funkcji. Oprócz nawigacji można tutaj oglądać filmy, zdjęcia, książki elektroniczne i słuchać muzyki. Jednakże ze względu na maleńki ekran trzy pierwsze funkcje to raczej ciekawostka, zaś czwarta nie sprawia przyjemności z powodu słabego głośnika. Można podłączyć słuchawki, ale i wówczas nie spodziewajmy się dźwięku wysokiej jakości.

System i mapy standardowo instalowane są w wewnętrznej pamięci ROM o pojemności 1024 MB. Lark został też wyposażony w czytnik kart SD o pojemności do 4 GB.

Mapa MapaMap Easy zawiera adresy i dane dla większych miast Polski oraz sieć drogową naszego kraju. Trasy można wyliczać na dwa sposoby (krótka, szybka), da się zaznaczać miejsca z fotoradarami (ale brak ich bazy), liczba punktów POI wystarczy mniej wymagającym. Wyznaczane trasy są precyzyjne, dobrze dostosowane do warunków ruchu. Interfejs użytkownika jest niezwykle łatwy w obsłudze, sposób wyświetlania danych czytelny. Bardziej wymagający mogą za 77 zł rozszerzyć mapę do bardzo dobrej wersji TOP.

Wbudowany odbiornik GPS MStar sprawdza się nieźle dopóki nie trafimy na trudniejsze warunki. Wówczas Lark potrafi się gubić, ale to cecha także wielu znacznie droższych nawigacji.

Lark FreeBird 35.7 z mapą MapaMap Easy działa poprawnie i dysponuje kilkoma funkcjami dodatkowymi, choć korzystanie z nich może być mało przyjemne. Niemniej za 170 zł dostajemy nawigację z mapą naszego kraju, mogącą przydać się mniej wymagającym kierowcą.


Zobacz również
Test Ryzen 7 1800X - sensowna i tania alternatywa dla Intela
Test Nintendo Switch: nowa, intuicyjna, modularna konsola i jej rozczarowujący zestaw gier