MIO Spirit 670

Zalety:

  • przystępna cena
  • 5-calowy ekran

Wady:

  • wyłącznie mapa Polski

Nawigacja MIO Spirit 670 kosztuje około 335 zł i jest swojej ceny warta. Oferuje bardzo dobrą, obszerną mapę Polski, precyzyjnie wyznacza trasy i ma rewelacyjny odbiornik GPS. Pięciocalowy ekran to optymalne rozwiązanie. Nieco dokucza zbyt krótki i mało solidny uchwyt do mocowani na szybie, zaś w słoneczne dni przydałaby się wyższa jasność ekranu.

Budowa

MIO Spirit 670 to nawigacja ekranem 5 cali o rozdzielczości 480 x 272 punkty. Urządzenie umieszczono w plastikowej obudowie. U góry znajdziemy włącznik...

...na dole gniazdo USB i czytnik kart microSD.

Uchwyt do montażu na szybie jest krótki, ale trzyma pewnie i łatwo reguluje się jego ustawienie .W urządzeniu zastosowano procesor Samsung 6443 , 128 MB pamięci RAM i 2048 MB pamięci ROM. Odbiornik GPS to bardzo udany SiRF Star III.

Możliwości

MIO Spirit 670 wyposażono w szczegółową mapę Polski. Oprócz szczegółowych danych adresowych i punktów POI umieszczono w nich bazę fotoradarów, asystenta pasa ruchu, asystenta parkowania i funkcję LearnMe Pro dzięki której urządzenie uczy się stylu jazdy kierowcy i potrafi dostosować do niego wybieranie trasy. Trasy można wyznaczać na kilka sposobów, a precyzję wyznaczania poprawia technologia Smart Routes. MIO udostępnia także wiele dodatkowych funkcji ułatwiających nawigację np. wytyczanie objazdów i wyszukiwanie interesujących miejsc w pobliżu aktualnej pozycji urządzenia.

Wydajność

Czas wytyczania tras jest przeciętny, ale to nie przeszkadza podczas jazdy. Znacznie ważniejszy jest czas odszukiwania sygnału i jego utrzymywanie podczas jazdy, w czym nawigacja MIO okazał się być mistrzem - sygnał znajdowała po 3 sekundach i traciła go tylko w ekstremalnie trudnych warunkach. Uruchomienie urządzenia po jego całkowitym wyłączeniu zajmowało około 37 sekund, ale to czas do wyświetlenia mapy, natomiast jego wybudzenie z uśpienia to maksymalnie 4 - 5 sekund.

Wnioski

Nawigacja GPS MIO Spirit 670 to jedno z najnowszych urządzeń tej firmy. Została ona wyposażona w ekran o przekątnej 5 cali. Działa on precyzyjnie, wyświetla dość jasny obraz choć w bardzo słoneczne dni pojawiły się problemy z czytelnością. Obudowa urządzenia wykonana jest z nienajlepszej jakości materiałów, czego wrażenie pogłębia zastosowany z tyłu biały plastik, w dodatku bardzo szybko ukazujący wszelkiego rodzaju uszkodzenia i zarysowania. U góry umieszczono włącznik, natomiast na dole gniazdo USB i czytnik kart microSD. Uchwyt do montażu na szybie niestety jest bardzo krótki, ale za to monituje się go łatwo. Nawigację wyposażono w dokładną mapę Polski. Całkowicie zmieniono jej interfejs, teraz jest absolutnie bez zarzutu - jeden z najlepszych na rynku. Mapa działa wreszcie płynnie. Trasy wytyczane są precyzyjnie i szybko, bardzo pomocna jest technologia Smart Routes. Przydać może się tryb nawigacji pieszej, doskonale sprawdza się asystent pasa ruchu. Mapy zawierają także asystenta parkowania. Dzięki funkcji LearnMe Pro, urządzenie uczy się stylu jazdy kierowcy i potrafi dostosować do niego wybieranie trasy. Do dyspozycji mamy też bazę fotoradarów, ale jej aktualizacja już po trzech miesiącach jest płatna. Za to same mapy możemy aktualizować bezpłatnie przed dwa lata. Zastosowany w urządzeniu procesor Samsung 6443 radzi sobie doskonale. Wewnątrz znajdziemy też 128 MB pamięci RAM i 2048 MB pamięci ROM. Odbiornik GPS SiRF Star III należy do najlepszych jakie możemy spotkać. W MIO sprawdza się rewelacyjnie, odnajdując sygnał natychmiast po włączeniu urządzenia i doskonale utrzymując go podczas jazdy.


Zobacz również
Test Nintendo Switch: nowa, intuicyjna, modularna konsola i jej rozczarowujący zestaw gier
Tanie i dobre okulary VR - Modecom Volcano Blaze