Panasonic PT-AE2000E

Zalety:

  • -Dobra ostrość obiektywu
  • -Cicha praca
  • -Efektowne i prawdziwe kolory
  • -Wysoka jasność

Wady:

  • -Kontrast nieco słabszy niż u najlepszych

Bardzo dobry projektor FullHD wyposażony w kilka unikalnych rozwiązań znacznie poprawiających jakość obrazu i wygodę użytkowania. Centralne miejsce obudowy zajmuje potężny obiektyw o przybliżeniu 2x. Zarówno zoom jak i ostrość regulujemy mechanicznie za pośrednictwem pilota. Przy nastawach tych trzeba spędzić trochę czasu, bo bezwładność mechanizmu automatycznego jest dość duża (trudno trafić w optymalne ustawienia zoomu i ostrości). Na górze obudowy znajdują się dwa pokrętła służące do fizycznej zmiany położenia obiektywu w pionie i poziomie. Regulacji dokonuje się bardzo wygodnie, precyzja tego mechanizmu jest wyższa niż w modelach konkurencji. Panasonic wyposażony jest w panele LCD o rozdzielczości 1920x1080 pikseli, a dodatkowo stosuje technologię SmoothScreen, która sprawia że spójność obrazu jest idealna. Dzięki filtrowi pikseli nie zobaczycie patrząc na obraz nawet z kilku cm od ekranu.

Bardzo dobry projektor FullHD wyposażony w kilka unikalnych rozwiązań znacznie poprawiających jakość obrazu i wygodę użytkowania. Panasonic przygotował "lifting" swojego pierwszego projektora Full HD (modelu PT-AE1000E), który zdobył sporą popularność w Polsce i na świecie. Wspomniane urządzenie gwarantowało jakość obrazu bardzo wysokiej klasy, nowy model podnosi konkurencji poprzeczkę jeszcze wyżej. Stylistyka urządzenia nie zmieniał się. Nadal wyróżnia się wśród innych projektorów stonowaną bryłą. Podczas gdy producenci dążą do tego aby projektor przypominał element wystroju domu przyszłości, Panasonic zastosował odmienną taktykę. Projektor ma kształt dużego szarego prostokąta. Obudowa jest wykonana z dobrych materiałów, a projektor będzie łatwo ukryć w pokoju do kina domowego gdzie wystrój jest ciemny. Trudno będzie schować prostokątną, wielką skrzynię w typowym wnętrzu w jasnych barwach. Panasonic powinien naszym zdaniem pomyśleć o wprowadzeniu odmiany z obudową białą, co poszerzyłoby krąg potencjalnych odbiorców (tak zrobił m.in. koncern Mitsubishi oferując biały i czarny projektor HC6000). Centralne miejsce obudowy zajmuje potężny obiektyw o przybliżeniu 2x. Zarówno zoom jak i ostrość regulujemy mechanicznie za pośrednictwem pilota. Przy nastawach tych trzeba spędzić trochę czasu, bo bezwładność mechanizmu automatycznego jest dość duża (trudno trafić w optymalne ustawienia zoomu i ostrości). Na górze obudowy znajdują się dwa pokrętła służące do fizycznej zmiany położenia obiektywu w pionie i poziomie. Regulacji dokonuje się bardzo wygodnie, precyzja tego mechanizmu jest wyższa niż w modelach konkurencji. Panasonic wyposażony jest w panele LCD o rozdzielczości 1920x1080 pikseli, a dodatkowo stosuje technologię SmoothScreen, która sprawia że spójność obrazu jest idealna. Dzięki filtrowi pikseli nie zobaczycie patrząc na obraz nawet z kilku cm od ekranu. Obraz jest przy tym rewelacyjnie ostry. Projektor ten ma jeden z najlepszych obiektywów jaki do tej pory widzieliśmy. Szczególnie łatwo to zauważyć wyświetlając obraz z komputera (pulpit systemu operacyjnego, itp). W japońskim produkcie cała powierzchnia obrazu jest doskonale ostra. Nowością w wersji PT-A2000E jest zwiększenie jasności z oferowanych przez wersję "1000" 1100 ANSI lumenów do 1500 ANSI lumenów. To widać już przy pierwszym uruchomieniu projektora. Pomiary wykazują wzrost wydajności i bardzo dobrą kalibrację fabryczną. Użytkownik może przebierać w predefiniowanych ustawieniach, które są doskonale skonfigurowane. Purystom dążącym do idealnego balansu barw polecamy tryb Cinema1 w którym kolory występują we wzorowych proporcjach, choć jasność projektora spada do ok 400 ANSI lumenów. Jeśli w pokoju w którym oglądacie film nie panuje całkowita ciemność to warto wybrać ustawienia Normal, które oferują akceptowalną charakterystykę barwową, a zwiększają jasność aż do ok 900 ANSI lumenów. Bez względu na tryb ustawienia jasności (maksymalna przy ustawieniach Dynamic) projektor jest prawie bezgłośny. Wentylatory pracują tak cicho, że nawet przy standardowym trybie jasności generowany przez nie hałas nie jest wyższy niż szept. Wspaniałe są również barwy. Japończycy chwalą się, że strojenie projektorów przeprowadzali w Hollywood tak aby odwzorowanie kolorów było idealnie dopasowane do nagrań źródłowych. Kolory w trybach kinowych są rzeczywiście wzorowe, pięknie nasycone, a przy tym naturalne. Głębia czerni jest dobra, a kontrast bardzo wysoki. Praca dynamicznej przesłony jest niesłyszalna. Projektor oferuje niebywałe możliwości konfiguracji, użytkownik o ile jest specjalistą może projektor dostroić wręcz perfekcyjnie. Nową funkcją PT-AE2000 jest tzw. "Split screen calibration". To unikalna funkcja pozwalająca osobom o mniejszym doświadczeniu obserwować jak zmiana poszczególnych parametrów wpływa na jakość obrazu. Funkcja działa w ten sposób, że wyświetlając film zaznaczamy określony obszar obrazu (np. połowe) i automatycznie jest on kopiowany, a dwa obrazy zestawiane są obok siebie. Dokonując zmian ustawień są one w czasie rzeczywistym nanoszone na jeden z dwóch obrazów. Dobre jest także wyposażenie w gniazda obejmujące m.in. trzy wejścia HDMI. Pilot z wyświetlaczem LCD obsługuje także urządzenia innych marek.


Zobacz również
Test Nintendo Switch: nowa, intuicyjna, modularna konsola i jej rozczarowujący zestaw gier
Tanie i dobre okulary VR - Modecom Volcano Blaze