Westin G602 PL + MapaMap Easy

Zalety:

  • Bardzo praktyczny 6-calowy ekran
  • Niewielka, płaska obudowa
  • Funkcje multimedialne

Wady:

  • Mapy nieprzydatne w mniejszych miejscowościach
  • Gniazdo zasilania z lewej strony obudowy
  • Niesolidny uchwyt do mocowania na szybie

Nawigacja GPS Westin G602 przyciąga wzrok ładnie zaprojektowaną obudową i dużym ekranem. Może się wydawać, że przy cenie 500 zł jest ona niezwykłą okazją na rynku, ale jej zakup lepiej dokładnie przemyśleć.

Najbardziej charakterystyczną cechą opisywanej nawigacji jest jej ekran o przekątnej 6 cali. Dotąd mogliśmy kupić ogromne nawigacje z ekranem 7-calowymi, praktyczne 5-calowe i mniejsze. Jednakże trzeba przyznać, że 6-calowy ekran ma wiele zalet. O ile 7-cali to rozmiar idealny do ciężarówki a 5 do samochodu osobowego o tyle 6-calówka jest doskonała do wszelkiego rodzaju BUSów, VANów i SUVów. Nawigacja Westin została ponadto zapakowana w bardzo małą obudowę, dzięki czemu nie zasłania dużej powierzchni szyby, łatwo ją przenosić i schować. Są to zdecydowanie największe jej zalety. Ekran wyświetla obraz ostry o dobrych kolorach, ale przy mocnym słońcu jego jasność okazuje się nieco za mała. Mimo sześciu cali także precyzja sterowania nie była doskonała. Obudowa jest bardzo mała, estetycznie zaprojektowana i wykonana dość dobrze, ale bliżej jej do tego co możemy spotkać w MIO niż do Navigona. Podobnie jest z uchwytem do mocowania na szybie: zapewnia dobry zakres regulacji, trzyma bardzo porządnie, jest długi, ale podczas jazdy wpada w nieznaczne drżenie a co gorsza potrafi trzeszczeć, co bywa irytujące.

Westin G602 wyposażono w procesor Centrality Atlas IV AT840 500 MHz. Mimo iż pracuje on z wysoką częstotliwością zegara czasy wyliczania tras są dość długie. Nie ma za to problemu z obsługą funkcji multimedialnych: odtwarzaniem filmów, muzyki i przeglądaniem zdjęć. Sprawnie działają też zainstalowane gry i dodatki taki jak kalkulator. Urządzenie pozwala na przeglądanie elektronicznych książek i plików flash. W pudełku oprócz uchwytu do mocowania na szybie i zasilacza samochodowego znajdziemy także podpórkę pozwalającą na pionowe ustawienie urządzenia i używanie go jako elektronicznej ramki do wyświetlania zdjęć.

Dane możemy przechowywać w wewnętrznej pamięci o pojemności 2 GB lub na kartach microSD. Gniazdo kart umieszczono z lewej strony obudowy obok gniazda słuchawkowego i niestety także USB poprzez które podłączane jest zasilanie. Rozwiązanie to jest bardzo niepraktyczne w samochodach z kierownicą po lewej stronie.

Westin G602PL dostarczany jest z mapą MapaMap Easy (wersja 6.4.9). Obejmuje ona zasięgiem teren naszego kraju. Szczegółowe adresy i plany dostępne są tylko dla większych miast, ale pokrycie dróg jest zadowalające. Wyznaczane trasy zazwyczaj są precyzyjne, dobrze dostosowane do warunków ruchu. Liczba punktów POI także wystarczy, podobnie jak baza fotoradarów. Interfejs mapy nie nastręcza trudności z obsługą.

Wbudowany odbiornik GPS SiRF Atlas IV (22-kanałowy) także dobrze spełnia swoje zadanie – sprawnie wyłapuje sygnał i dobrze utrzymuje go podczas jazdy, choć w trudniejszych warunkach potrafi się na chwilę zgubić.

Westin G602 kosztuje około 500 zł. Choć nie jest to urządzenie doskonałe, to sześciocalowy ekran i niewielka obudowa zjednają mu na pewno nabywców. Przydałby się jednak nieco solidniejszy uchwyt i lepsze mapy.


Zobacz również
Test Ryzen 7 1800X - sensowna i tania alternatywa dla Intela
Test Nintendo Switch: nowa, intuicyjna, modularna konsola i jej rozczarowujący zestaw gier